Skip to content Skip to footer

Jak zwiększyć ilość pacjentów placówki medycznej? [6 GOTOWYCH ROZWIĄZAŃ]

Przeczytaj artykuł i zobacz jak zwiększyć ilość pacjentów w placówce medycznej. Sprawdź nasze sposoby.

Zwiększenie liczby pacjentów to uniwersalny cel biznesowy każdego właściciela lub menedżera placówek medycznych. Konkurencja jest coraz większa, reklama offline i w internecie coraz droższa, a koszty prowadzenia działalności medycznej jeszcze wyższe, więc i utrzymanie gabinetu lekarskiego jest coraz trudniejsze.

Jakie działania marketingowe podjąć, aby zwiększyć liczbę wizyt i potencjalnych pacjentów, dla których Twój szpital lub gabinet stanie się ich pierwszym wyborem na lata? Jak wyróżnić się spośród setek tysięcy placówek medycznych?

Zadbaj o wizytówkę w mapach Google, czyli Google Moja Firma

Zwykle pierwszym punktem styku przyszłego pacjenta z placówką w internecie jest wyszukiwarka Google. Prawdopodobnie zacznie on szukać odpowiedniego gabinetu czy lekarza-specjalisty w swojej okolicy w Google Maps, a tam trafi na Twoją wizytówkę Google Moja Firma.

Najważniejsze elementy dla pacjentów w wizytówce Google dla branży medycznej to:

  • opinie, recenzje i oceny od dotychczasowych pacjentów (ogólne opinie o gabinecie, ale także te, poruszające temat lekarzy, przyjmujących w danej placówce),

  • dane kontaktowe, godziny otwarcia, dokładny opis lokalizacji gabinetu, dojazd do placówki (także w godzinach szczytu),

  • szczegółowe opisy usług medycznych, zabiegów czy lekarzy-specjalistów.

Nie trać pacjentów i uruchom system komunikacji omnichannel

Dawniej ogromnym problemem w placówkach medycznych, szczególnie tych publicznych, był długi czas oczekiwania, zarówno na wizytę, jak i na odebranie telefonu. Nieodebrane połączenia w rejestracji medycznej zwykle pozostawały bez odpowiedzi, a pacjent, który chciał dokonać zmian w zakresie terminu wizyty, nie był w stanie z nimi się skontaktować.

Ponadto, dziś kanałów komunikacji jest znacznie więcej – komunikatory (np. WhatsApp, Messenger), wiadomości prywatne w social mediach, e-maile, SMS’y czy klasyczne połączenia telefoniczne. Wszędzie tam jako pacjenci oczekujemy szybkiej i precyzyjnej odpowiedzi. Jeśli jej nie otrzymamy lub ktoś odpowie nam szybciej, to właśnie tam umawiamy się na wizytę. To dlatego coraz więcej placówek inwestuje w odpowiednie oprogramowanie multichannel i integruje je z kampaniami PPC, firmowymi telefonami czy social mediami marki. Dobrym przykładem narzędzi, które mogą w tym pomóc, są m.in. Systell czy Medidesk.

Jak zwiekszyć ilość pacjentów? Sprawdź nasze rozwiązania

Pielęgnuj wizerunek, widoczność i świadomość istnienia Twojej placówki medycznej wśród potencjalnych pacjentów w mediach społecznościowych

Budowanie zaangażowanej społeczności w social mediach gabinetu medycznego to inwestycja na lata. Wartościowy content, porady, infografiki czy edukacyjne live’y to tylko niektóre treści, które przyciągną zainteresowaną publiczność. To potencjalni pacjenci, którzy być może dziś nie szukają specjalisty medycyny w danej dziedzinie, ale jeśli tylko w ich głowie pojawią się takie potrzeby, na pierwszym miejscu postawią Twoją placówkę. Pozyskanie pacjentów przy wsparciu rozbudowanych mediów społecznościowych jest znacznie łatwiejsze i tańsze.

Zainwestuj w video marketing: vlogi naYouTube, webinary, TikTok, Instagram Reels…

Video marketing święci tryumfy w ostatnich kwartałach. Wszystkie social media, ale także wyszukiwarki, wysoko pozycjonują posty z dołączonym video. Pacjenci, którzy trafią na materiały wideo danej placówki medycznej przy podejmowaniu decyzji o wyborze lekarza, znacznie chętniej zarezerwują w niej wizytę.

Najbardziej skuteczne materiały video w promocji usług medycznych to:

  • vlogi na YouTube – pigułki wiedzy omawiające w kilka minut dane zagadnienie i odsyłające na stronę WWW z formularzem kontaktowym,

  • długie, edukacyjne webinary i wideokonferencje, wspierające marki osobiste Twoich pracowników – lekarzy, przyjmujących w Twojej placówce,

  • krótkie, angażujące vertical wideo (tiktoki, YouTube Shorts, rolki na Instagramie),

Sumiennie realizuj strategię SEO

Aby znaleźć się na szczytach list wyszukiwania wyszukiwarki Google, kluczowa będzie odpowiednia strategia SEO. Tutaj niezbędne jest zarówno dobre planowanie, jak i jakościowa egzekucja, aby efekty pozycjonowania strony szpitala lub gabinetu medycznego działały przez dłuższy czas.

Jeśli chodzi o usługi medyczne, SEO specialist powinien zadbać w szczególności o:

  • jakościowy content na blogu zoptymalizowany pod konkretne frazy np. nazwy zabiegów (m.in. blog posty, poradniki, Q&A, e-booki i checklisty),

  • techniczne aspekty pozycjonowania strony (m.in. optymalizacje kodu strony, grafik i animacji, mapy strony, interfejsu użytkownika),

  • dobre linkowanie wewnętrzne (z dobrze wypozycjonowanych blog postów do podstron usługowych i formularzy kontaktowych) oraz linkowanie zewnętrzne (ze specjalistycznych serwisów i lokalnych portali informacyjnych na stronę główną placówki medycznej).

Uruchom kampanie PPC dla placówek medycznych: Meta Ads, Google Ads…

Większość powyższych działań to metody, generujące organiczny ruch z sieci, np. z wyszukiwarki Google czy social mediów. Te warto uzupełnić o płatne reklamy w internecie, promujące umawianie wizyt w placówce. W pierwszej kolejności warto pomyśleć o reklamach na Facebooku i kampaniach w Google Ads dla branży pharma & medical. Płatne reklamy, dobrze targetowane na konkretne grupy docelowe potencjalnych pacjentów, to rozwiązanie, które może szybko przełożyć się na sprzedaż usług medycznych i więcej zapisów na wizyty.

Jak zwiększyć liczbę pacjentów w Twoim gabinecie?

W dobie nadchodzącej recesji zwiększenie liczby wizyt w placówce medycznej to absolutny must-have, jeśli chcesz, aby Twoja firma przetrwała i stale się rozwijała. Powyższe 6 akapitów o działaniach w świecie digitalu to tylko niektóre z pomysłów na pozyskiwanie nowych pacjentów. Wizytówka Google Moja Firma, kampanie PPC, SEO, social media, content video i wielokanałowa komunikacja z pacjentami to elementarz każdego marketing managera i CEO w placówkach medycznych. Osoby zarządzające firmami z branży pharma & medical stawiają dziś na internet. I słusznie.

Chcesz dowiedzieć się więcej i poznać inne metody dotarcia do pacjentów stosowane przez ekpsertów zespołu Dr. Target? Masz dodatkowe pytania, na które nie znalazłaś/eś odpowiedzi na naszym blogu? A może poszukujesz partnerów, którzy sprawnie pomogą Ci w zwiększeniu liczby wizyt i pacjentów? Jeśli tak, napisz do nas i zobacz, co potrafi Dr. Target!