Jakpromować gabinet weterynaryjny?
Prowadzenie gabinetu weterynaryjnego to duże wyzwanie. Oprócz odpowiedniego tytułu naukowego i doświadczenia w branży weterynaryjnej szef takiej placówki bardzo często bierze odpowiedzialność także za marketing internetowy, dotarcie do potencjalnych pacjentów i poinformowanie świata o swoim istnieniu – tak, aby wypełnić klientami kalendarze swoich weterynarzy. Jak się za to zabrać i skutecznie reklamować się ze swoją działalnością gospodarczą?
Poznaj poradnik ekspertów DoctorTarget.pl o promocji sprzedaży usług weterynaryjnych i dowiedz się, jak reklamować gabinet weterynaryjny, jak powinna wyglądać reklama w internecie, skierowana do posiadaczy domowych pupili i co zrobić, aby dynamicznie rozwijać Twój medyczny biznes dla zwierząt.
Pozycjonowanie wizytówki Google weterynarza
Gdzie jako pacjenci szukamy placówek medycznych? W wielu przypadkach zaczynamy od Google, a dokładnie od Google Maps, z pomocą którego możemy znaleźć najlepszy gabinet w swojej okolicy. W tym przypadku chodzi o najlepszy, polecany gabinet dla zwierząt, reprezentowany przez godnego zaufania lekarza weterynarii.
Wizytówka firmy w Google, czyli profil gabinetu weterynaryjnego w Google Moja Firma to często pierwsze źródło informacji dla wielu aktualnych pacjentów i potencjalnych klientów o:
godzinach otwarcia zakładu leczniczego (to dobre miejsce do informowania np. o specyficznych godzinach otwarcia w święta),
adresie zakładu leczniczego (szczególnie, gdy mówimy o sieci gabinetów),
ocenach, opiniach i recenzjach, dotyczących zarówno konkretnego lekarza weterynarii, jak i całej placówki.
Zadbaj o wizytówkę i widoczność w Mapach Google, a pacjenci z pewnością szybko pojawią się w Twoim gabinecie. To podstawowa „reklama”, którą możesz zrobić szybko i tanio. Twoi weterynarze będą mieli ręce pełne roboty, a Ty z pozycji właściciela będziesz cieszyć się szybkim rozwojem firmy.
Newsletter gabinetu weterynaryjnego
Regularnie porady otrzymywane na maila od eksperta w dziedzinie nauk weterynaryjnych mogą być bardzo przydatne dla wielu posiadaczy zwierząt. Taki newsletter może zbudować zaangażowaną społeczność stałych klientów. Szczególnie, że reklama w medycynie i farmacji rządzi się swoimi prawami. Trzeba pamiętać, aby przygotowywać ją w odpowiednim kontekście i zgodnie z przepisami, aby m.in. uniknąć oskarżenia o naruszenie zakazu reklamy. Newsletter, którego narratorem będzie lekarz weterynarii, może świetnie sprawdzić się w takiej sytuacji.
Profil na TikToku dla prywatnego gabinetu weterynaryjnego
Social media uwielbiają zwierzęta, m.in. koty i psy. A proste formy wideo królują dziś na TikToku, Instagramie i YouTube w formie tiktoków, shortów i reelsów. Jak to połączyć? Założyć oficjalny profil na TikToku Twojej placówki weterynaryjnej, na którym głównym prowadzącym będziesz Ty lub zatrudniony w Twojej placówce lekarz weterynarii. Taki profil może służyć zarówno do publikowania contentu rozrywkowego, jak i informowania o ważnych badaniach, zabiegach czy chorobach zwierząt. Tutaj sprzedasz swoje usługi, przygotowując przyciągające uwagę, interesujące, krótkie filmy.
TikTok może być zupełnie nowym źródłem przyszłych pacjentów, którego jeszcze nie tknęła Twoja konkurencja. Trzeba tylko przygotować video z odpowiednią starannością i dobrym content planowaniem, aby nie naruszyć w Polsce wielu ustawowych ograniczeń. Bieżące działania może wspierać także reklama na TikToku. P.S. Wiemy, jak to zrobić i robiliśmy takie projekty dla lekarzy weterynarii. 🙂
SEO dla gabinetu weterynaryjnego
Chyba nie musimy Cię przekonywać, że absolutny must-have dla każdego gabinetu weterynaryjnego własna witryna internetowa. Kolejny etap to pozycjonowanie strony w najpopularniejszych wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Celem dobrego SEO jest wyświetlanie się Twojej witryny na szczytach organicznych wyników wyszukiwania.
Co może pomóc w tym zakresie? Oto kilka przykładów na to, jak pozycjonować własną stronę internetową w gabinecie lekarzy weterynarii, wśród których warto wyróżnić:
blog firmowy, odpowiadający na najczęstsze problemy, zapytania i potrzeby Twojej grupy docelowej – właścicieli zwierząt z artykułami, które tworzą wyspecjalizowani lekarze weterynarii,
dokładne opisy usług i zabiegów, wyczerpujące informacje o rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, które dobrze zaindeksują się w Google,
optymalizacje, dbałość o UX/UI strony, jej prędkość i sprawność,
lead magnety i e-booki, do których wrócimy niebawem.
Personal branding weterynarzy w Twoim gabinecie weterynaryjnym
Autopromocja Twoich lekarzy i specjalistów sprawi, że potencjalni klienci będą dobrze znać i obserwować ich w social mediach. Regularnie czytając przygotowane przez nich treści, będą budować z nimi relacje i zaufanie. Z tą wiedzą nie będą mieli żadnych wątpliwości, który gabinet weterynaryjny wybrać, gdy ich ukochany pupil będzie potrzebował pomocy. Umówią się na wizytę właśnie w Twojej placówce do konkretnego weterynarza.
Używanie swojego nazwiska w social mediach podkreśla także to, że lekarz weterynarii naprawdę jest specjalistą w danej dziedzinie, bierze odpowiedzialność za siebie i swoje usługi, nie obawia się o negatywne komentarze, bo wie, że dzieli się swoim wieloletnim doświadczeniem, a jego umiejętności są najwyższej klasy i jakości.
Lead magnety od lekarzy weterynarii
Wartościowe e-booki i poradniki od weterynarzy i behawiorystów, checklisty, przypominające o badaniach i szczepieniach czy plany treningowe dla zwierzaków – te i wiele innych pomysłów na lead magnety do reklamowania gabinetu weterynaryjnego z pewnością zbudują wokół Twojej marki zaangażowaną społeczność posiadaczy psów, kotów i innych zwierząt domowych. Finalnie będą także zachęcać do odpłatnego korzystania z Twoich usług stacjonarnych.
Live’y i webinary dla właścicieli zwierząt w social mediach
Popularnym rozwiązaniem w promocji produktów i usług leczniczych dla zwierząt są live’y, webinary i podcasty, w których przez kilkadziesiąt minut możemy poznać konkretnego lekarza, w tym przypadku weterynarza. Ekspert w oparciu o swoje wieloletnie doświadczenie opowiada swoim widzom np. o tym:
jak pielęgnować dane zwierzątko,
jakie specyficzne warunki, kosmetyki czy środki medyczne zapewnić konkretnej rasie psów,
jak przebiega dana operacja, zabieg czy usługa medyczna
i przy okazji zachęca do skorzystania z usług Twojego gabinetu. Taka transmisja może być np. wywiadem z lekarzem weterynarii. Co ważne, takie zapisane live’y bardzo często są „podawane dalej” i cytowane przez Twoich obserwujących np. na forach internetowych, na Quorze czy grupach na Facebooku.
Płatne reklamy w Facebook Ads i Google Ads
Te wszystkie działania warto wesprzeć także płatnymi reklamami w wyszukiwarce Google, a także na Facebooku i Instagramie. Ogromne znaczenie ma tutaj zarówno treść reklamy, jak i odpowiednie targetowanie, by dotrzeć tylko do osób, które realnie mogą stać się Twoimi stałymi klientami.
Warto także zastanowić się nad formą reklamy – oba systemy umożliwiają Ci publikować reklamy tekstowe, statyczne i wideo. To znacznie lepsza forma reklamy od tej w telewizji, radiu czy katalogach branżowych – tu dokładnie możesz wybrać, kto ma ją obejrzeć i jak na nią zareagować, a także finalnie przeanalizować, ile wydaliście i ilu pacjentów pozyskaliście.
Marketing dla gabinetu weterynaryjnego – jak to zrobić?
Te 8 opisanych rozwiązań to elementarz i podstawa działań marketingowych gabinetu weterynaryjnego, który chce osiągnąć sukces na lokalnym rynku i rozwijać się, otwierając kolejne placówki. Jest tego naprawdę sporo, jednak konkurencja jest bardzo duża, więc trudno coś odpuścić z tej listy. Jako weterynarz, pracując w zakładach leczniczych dla zwierząt, nie tak łatwo wygospodarować czas i zadbać o kompetencje, aby realizować wszystkie powyższe zadania. Jak zatem dotrzeć z komunikacją marketingową do potencjalnych klientów zakładu leczniczego?
Właśnie dlatego stworzyliśmy DoctorTarget.pl – zespół specjalistów od marketingu medycznego, którzy od lat wspierają gabinety lekarskie w promocji usług i towarów medycznych, marketingu internetowym, pozyskiwaniu pacjentów i zwiększaniu sprzedaży. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co możemy dla Ciebie zrobić, napisz do nas i porozmawiajmy o tym.