Skip to content Skip to footer

Jak promować gabinet lekarski?

jak promować gabinet lekarski - sprawdź nasze porady

Promocja gabinetu lekarskiego i pozyskiwanie nowych pacjentów to dziś ogromne wyzwanie. Działań i kanałów marketingowych jest mnóstwo: kampanie multichannel w mediach społecznościowych, działania w aplikacjach mobilnych do umawiania wizyt, nowe social media, jak TikTok czy nawet stała i konsekwentna komunikacja z pacjentami w Wizytówce Google lub na stronie internetowej działalności leczniczej. Pacjenci korzystają z różnych komunikatorów i mediów społecznościowych, oczekując błyskawicznej odpowiedzi na ich pytania i wątpliwości. Do tego poszukują wiedzy okołomedycznej i pozytywnych opinii o wybranej przez siebie placówce.

Na co najlepiej postawić i co robić w calu zwiększenia liczby pacjentów? Jak promować gabinety lekarskie dentystów, weterynarzy czy lekarzy specjalistów? Oto zbiór porad od ekspertów Dr. Target.

Dobrze zoptymalizowana wizytówka w mapach Google, czyli Google My Business

Choć wielu z nas to przeoczyło, dziś nie szukamy już kontaktów do lekarzy w książkach telefonicznych. Zwykle pacjenci zaczynają research na temat udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, specjalizacji lekarza czy konkretnych gabinetów lekarskich w ich okolicy od wyszukiwarki Google. A dokładnie od map Google, żeby poznać najlepiej oceniane placówki medyczne w sąsiedztwie. To tam znajdują aktualne informacje, dotyczące usług medycznych, oceny i recenzje dotychczasowych klientów oraz usługi konkretnego specjalisty.

O czym warto pamiętać w rozwoju wizytówki Google gabinetu lekarskiego?

  1. Odpowiadaj na opinie użytkowników: podziękuj za te pozytywne i dopytaj o szczegóły tych pacjentów, którzy byli niezadowoleni z Twojej obsługi. Być może to komentarz od Twojej konkurencji lub spam, a być może naprawdę coś warto poprawić w Twoim biznesie.
  2. Aktualizuj godziny otwarcia i dane kontaktowe: jeśli zmieniasz numer telefonu, adres siedziby praktyki, wydłużasz godziny pracy albo jedziesz na urlop, oznacz to wszystko i odśwież w wizytówce Google, aby uniknąć negatywnych opinii, dotyczących np. godzin otwarcia gabinetu.
  3. Opisz dokładnie rodzaj wykonywanej praktyki zawodowej: jakie świadczenia zdrowotne, zabiegi i usługi medyczne świadczysz: to poprawi widoczność wizytówki w mapach Google na konkretne zapytania.
  4. Uruchom i obsługuj pacjentów poprzez specjalne telefony informacyjne: to ważne szczególnie dla osób starszych. Aktualne dane umieść w wizytówce Google, aby Ci mogli połączyć się z Tobą jednym kliknięciem.

SEO i pozycjonowanie strony WWW gabinetu lekarskiego

Kolejny krok w promocji świadczeń zdrowotnych to pozycjonowanie w Google. Mnóstwo pacjentów szuka lekarzy właśnie poprzez wpisanie w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy np. “lekarz dentysta warszawa” lub “najlepszy weterynarz gdańsk“. W tym pomoże Ci dobry pakiet usług SEO.

SEO dla gabinetu lekarskiego. Lekarz ze stetoskopem w kształcie serca.

Jak zadbać o najwyższe pozycje w Google i dać się znaleźć przyszłym pacjentom? Oto 3 podstawowe tipy:

  1. Zrób lub zamów audyt SXO, aby zweryfikować, co jest do zoptymalizowania na Twojej stronie WWW. Najlepiej w zespole, który zna specyfikę usług medycznych – tak jak np. Doctor Target. 🙂
  2. Zrób research słów kluczowych, na które powinien wyświetlać się Twój podmiot leczniczy w ramach pozycjonowania lokalnego.
  3. Twórz treści, które poprawią Twoją widoczność w Google. O tym za chwilę.

Dobry content marketing medyczny

Jakościowy i edukacyjny content na swojej stronie internetowej przyciągnie do Ciebie pacjentów, zainteresowanych wybraną tematyką i określonymi usługami czy specjalizacjami. W zależności od rodzaju udzielanych usług medycznych przez podmiot wykonujący działalność leczniczą warto pisać odpowiednie teksty na blogu, tworzyć unikatowe lead magnety (np. e-booki) czy krótkie formy video (np. Reels na Instagramie lub vlogi na YouTube).

Social media gabinetu lekarskiego

Media społecznościowe to kolejna przestrzeń, w której potencjalni pacjenci szukają informacji o różnych rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, chorób i schorzeń. Zarówno rzetelnej, przydatnej wiedzy, w czym pomaga dobry content marketing, jak i social proof’u, który ma potwierdzić, że konkretny lekarz lub gabinet lekarski to dobry wybór. Dziś w obu tych kwestiach social media doskonale wspierają działalność leczniczą. Co warto pokazywać, aby przyciągnąć uwagę przyszłych pacjentów?

  1. Mów na swoich profilach o jakości sprzętu medycznego, jaki stosujecie w gabinecie. To będzie Twój wyróżnik – USP – na tle konkurencji. Unikaj potocznych określeń, ale i zbyt formalnego języka.
  2. Edukuj w swoich postach zamiast sprzedawać: opowiadaj o realizacji w Twojej praktyce lekarskiej świadczeń lekarskich, prezentuj pacjentów i lekarzy, podpowiadaj i doradzaj za sprawą autorskich treści, tworzonych w Twojej placówce z całym zespołem.
  3. Pokazuj wyniki swojej pracy, jeśli jest to możliwe w zgodzie z etyką lekarską i nie narusza standardów danego medium. Zadowolony pies czy szczęśliwy pacjent w social mediach? Brzmi jak plan!

Uwaga: podawaj do wiadomości publicznej informacje np. na stronach internetowych czy w social mediach, pozytywne, sprawdzone i autentyczne, na dodatek za zgodą prezentowanych tam osób.

Branżowe serwisy i aplikacje dla pacjentów do umawiania wizyt lekarskich (m.in. ZnanyLekarz.pl)

Absolutnie podstawowym narzędziem promocji gabinetu lekarskiego jest dziś medyczne Booksy do rezerwacji wizyt, czyli serwis ZnanyLekarz.pl. Jeśli to nie strona internetowa czy wizytówka w mapach Google są pierwszym punktem styku z daną placówką, to właśnie takie portale i apki jak Znany Lekarz będą kluczowe. Szczególnie dla Gen Z i najmłodszych użytkowników, którzy nie wyobrażają sobie już dzwonienia do rejestracji medycznej, aby umówić wizytę.

Personal branding lekarzy i budowanie wizerunku ekspertów

Lekarz ze smartfonem. Google Ads dla lekarzy.

Jeśli chodzi o promocję gabinetu w internecie, koncentrowanie się jedynie na firmowych socialach i stronie WWW nie wystarczy. Dobrze, jeśli Ty i Twoi eksperci z branży medycznej będą pojawiać się w branżowej prasie, podcastach czy blogach. Aktywne, ciekawie prowadzone profile lekarzy na Instagramie, TikToku lub LinkedInie mogą przyciągać do Twojego gabinetu ogromne rzesze pacjentów. Promuj działania lekarzy zrzeszonych w Twojej placówce. Organicznie i za darmo.

Google Ads w branży pharma & medical

Wyniki organiczne w Google to nie wszystko. O najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w Google możesz powalczyć także dzięki Google Ads. Odpowiednie formaty reklamy w Google sprawią, że na Twojej stronie internetowej praktyki zawodowej pojawi się znacznie więcej osób ze wskazanej przez Ciebie grupy docelowej.

Płatne reklamy: Facebook, Instagram, LinkedIn…

Social media i Google ogarnięte? Świetnie! To wszystko warto uzupełnić dedykowanymi reklamami na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i dowolnym innym medium, w którym czas spędza Twoja grupa docelowa, a w którym nie ma jeszcze Twoich konkurentów.

Reklama gabinetu weterynaryjnego na TikToku? Idealnie. Promocja gabinetu medycyny estetycznej na YouTube? Zdecydowanie!

Podsumowując:

Szukaj nowych kanałów, w których możesz prowadzić działania marketingowe. Te płatne, jak i te bezpłatne. Testuj je i sprawdzaj. Wszystko dla jak najlepszej promocji weterynarzy, lekarzy dentystów, świadczeń zdrowotnych dowolnego rodzaju.

Odrób sumiennie powyższą pracę domową, jeśli chodzi o marketing działalności leczniczej. Sprawdź swoją wizytówkę Google, stronę internetową, profile w social mediach, czy w serwisach do rezerwacji wizyt. Zobacz, co warto tam poprawić.

Jak promować gabinet lekarski – marketing w usługach medycznych

Aspektów marketingu medycznego i farmaceutycznego jest nieskończenie wiele. 8 powyższych kanałów i działań to dopiero początek i marketingowy elementarz, o który powinien zadbać każdy szef, właściciel i specjalista ds. marketingu w placówce medycznej. To must-have, jeśli chodzi o rozwój takiego biznesu.

Na szczęście nie musisz zostać z tym sam. Jeśli zastanawiasz się, którą agencję marketingową wybrać, postaw na Dr Target – zespół doświadczonych marketerów dla branży pharma & medical, który pomoże Ci wypromować Twój gabinet lekarski. Korzystamy ze wsparcia zespołu radców prawnych, którzy znają się na dziale dotyczącym usług lekarskich i świetnie rozumieją zasady zakazu reklamy usług medycznych.

Napisz do nas i dowiedz się, jak wspólnie możemy rozwinąć Twój medyczny biznes!