Skip to content Skip to footer

Jak promować gabinet dentystyczny?

W obecnych czasach marketing internetowy usług medycznych ma wiele twarzy. Promocja gabinetu stomatologicznego w tak różnych dostępnych i popularnych kanałach to ogromne wyzwanie dla medyków, którzy zamiast „siedzieć w internecie”, chcą rozwijać własny biznes i nie martwić się o napływ nowych pacjentów do gabinetu dentystycznego. A jednak konkurencja nie śpi i trzeba działać.

Jesteś jedną/jednym z takich lekarzy dentystów i prowadzisz gabinet dentystyczny? Zastanawiasz się, jak promować gabinet dentystyczny, aby pozyskać więcej potencjalnych klientów? Oto 7 kluczowych rozwiązań od zespołu specjalistów od marketingu medycznego Dr. Target – każde z nich warto umieścić w Twoim planie marketingowym gabinetu dentystycznego od zaraz.

Zadbaj o Google Moja Firma i pozycjonowanie wizytówki gabinetu stomatologicznego w Google Maps

W pierwszej kolejności jako pacjenci o lekarzach, dentystach i gabinetach lekarskich informacji szukamy w Google. Właśnie dlatego ogromne ważne będzie konsekwentne prowadzenie, rozwijanie i pozycjonowanie wizytówki w Google Maps – czyli profilu firmy, założonego przez Google Moja Firma. O tym wciąż zapominają nawet największe gabinety dentystyczne i kliniki w Polsce, a to wciąż jedno z kluczowych źródeł telefonów i umówionych wizyt. Pracownicy działów marketingu gabinetów – dbajcie o to!

W skutecznym zwiększaniu widoczności w Google Twojej wizytówki pomogą m.in.:

  • najważniejsze informacje o zabiegach i pełnej ofercie gabinetu stomatologicznego oraz dokładne, szczegółowe opisy każdej usługi – warto wiedzieć, że coraz częściej to w Mapach Google wpisujemy długie, long-tailowe frazy, poszukujące np. „wybielania zębów Gdańsk”

  • pozytywne oceny i recenzje od dotychczasowych pacjentów, którzy dobrze wspominają skorzystanie z Twoich usług,

  • zdjęcia gabinetu, sal, recepcji czy lekarzy – dentystów, których masz w swoim zespole – pokaż okolicznym mieszkańcom, jak piękny stworzyliście gabinet dentystyczny w ich dzielnicy i jakie macie zespół,

  • zaoferowanie możliwości uzyskania szybkiej odpowiedzi na pytania internautów poprzez czat wbudowany w wizytówkę Google – dziś standardem jest komunikacja multichannel, łącząca telefon, SMS’y, komunikatory internetowe i social media

  • odnośnik do aktywnej strony WWW gabinetu dentystycznego z odpowiednim certyfikatem SSL i jakościowym contentem na stronie lądowania.

Regularnie i kreatywnie prowadź social media gabinetu dentystycznego

Promocja gabinetów dentystycznych. Zdjęcia RTG zębów.

Wizytówka Google to nie jedyny punkt styku, na jaki trafiają osoby poszukujące gabinetu dentysycznego. Buduj społeczność stałych, powracających klientów wokół mediów społecznościowych Twojego gabinetu stomatologicznego – na Facebooku, Instagramie, TikToku czy Twitterze. Wartościowa wiedza, poradniki, live’y, infografiki, video tutoriale i wywiady ze szczyptą humoru – to wszystko sprawi, że Twoje konta w social mediach zaobserwują kolejni potencjalni pacjenci. Kiedy tylko będą potrzebować wsparcia dentysty, w pierwszej kolejności skontaktują się z Twoim gabinetem.

Oczywiście, uzupełnieniem do tego musi być dobra strona internetowa, sprawny kontakt z rejestracją medyczną czy możliwość rezerwacji terminu online, gdy nie masz czasu zadzwonić (to szczególnie ważne dla generacji Z i kolejnych). Same sociale nie wystarczą.

Załóż, optymalizuj i rozwijaj stronę internetową, która wypromuje organicznie Twoje usługi dentystyczne

Dobra strona WWW gabinetu dentystycznego to ta, na której potencjalni klienci znajdą odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. To taka, gdzie każda usługa, zabieg czy nawet lekarz – dentysta ma swoją indywidualną podstronę z kompleksowym opisem. Każda z tych podstron stanowi niezmiernie ważną wartość dla SEO.

Stwórz i realizuj strategię SEO-contentową Twojej strony internetowej w gabinecie stomatologicznym

Wspomniane powyżej opisy uzupełni prowadzenie bloga, w którym rozszerzysz treści, promowane na portalach społecznościowych w formie postów i infografik. Do tego lead magnety i artykuły eksperckie, które wyniosą Twoją stronę WWW na szczyty list przebojów w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

 

Promocja gabinetów dentystycznych. Szczoteczki do zębów.

Pozycjonowanie strony naprawdę pomoże Twojemu biznesowi w generowaniu leadów. Wierz nam: żaden gabinet stomatologiczny w TOP 3 w Google w pozycjonowaniu lokalnym nie musi martwić się o napływ nowych pacjentów. Pisanie tekstów na bloga czy opisów usług nie jest łatwe, ale naprawdę wyróżni to Twój gabinet dentystyczny na tle dziesiątek alternatywnych konkurentów.

Wykorzystaj płatne reklamy w social media, aby promować gabinet dentystyczny: Facebook Ads, Google Ads i inne

Sprzedaż usług stomatologicznych świetnie wspierają paid ads w najpopularniejszych systemach reklamowych – m.in. Google Adwords czy Meta Ads, umożliwiające płatną promocję Twojego gabinetu w Google, na Facebooku, na Instagramie i w popularnym Messengerze. Jeśli celujesz w precyzyjne grupy docelowe, być może godnym uwagi rozwiązaniem będzie np. LinkedIn Ads.

Tip od Dr. Target: podejrzyj reklamy konkurencji. Poznaj możliwości Facebook Ads Library i zobacz, jak promuje swój gabinet dentystyczny Twoja konkurencja. Może znajdziesz tam jakieś inspiracje lub pomysły na promocję albo dostrzeżesz luki marketingowe, które wiesz, jak wypełnić? Zamień się na chwilę ze stomatologa w marketera. 🙂

Nie zapominaj o świecie offline: Twoja klinika stomatologiczna musi być widoczna w okolicy

Internet to nie wszystko. Pamiętaj o marketingowym elementarzu – reklamach lokalnych (np. skorzystaj z usługi reklamowania się w lokalnych punktach usługowych), materiałach promocyjnych (m.in. ulotkach, broszurach, informujących o specjalistycznych usługach premium) czy dobrym oznakowaniu wejścia do gabinetu (to możesz także pokazać w socialach gabinetu). Kluczem do sukcesu będzie także wsparcie lokalnych partnerów i marketing szeptany między pacjentami. Właśnie dlatego…

Poproś użytkowników o social proof: pozytywne recenzje, polecenia, oceny w Google, komentarze w social mediach

Do skorzystania z usług stomatologicznych konkretnego lekarza czy gabinetu zachęcają lub zniechęcają nas przede wszystkim opinie, oceny i komentarze. Jeśli już na tym punkcie styku pokażesz potencjalnym pacjentom, że coś jest nie tak w Twojej firmie, nie zaryzykują umówienia się na wizytę. Szczególnie, że konkurencja jest duża, a leczenie zębów to bardzo wrażliwy i delikatny temat.

Proś regularnie swoich zadowolonych klientów o rekomendacje – oceny w wizytówce Google, recenzje pacjenta w serwisach takich jak ZnanyLekarz.pl czy pozytywne komentarze w sieci. Zachęć ich do tego np. dodatkowymi rabatami. Możliwość uzyskania rabatu zmotywuje ich do działania, a Tobie zapewni nowych pacjentów. Podobnie motywowani mogą być Twoi pracownicy – za zachęcenie odpowiedniej ilości osób do skorzystania z Waszych usług.

Taka inwestycja zwróci się ze znaczną nawiązką i poprawi pozycje w wynikach wyszukiwania. A ich znajomi – Twoich klientów – odwiedzą Cię już niebawem.

Promuj gabinety stomatologiczne z Dr. Target i docieraj do potencjalnych pacjentów od zaraz!

Masz czas na te i wiele innych marketingowych zadań w internecie w Twoim biznesie? Zatem czas zakasać rękawy i działać. Pracy jest mnóstwo, usługi medyczne same się nie sprzedadzą, a zbudowanie marketingowej pozycji Twojej marki z branży pharma & medical to wyzwanie na lata. Należy pamiętać jednak, że marketing online to nie sprint, a maraton – na efekty trzeba poczekać 3, 6, a nawet 12 miesięcy, ale profity można finalnie czerpać miesiącami.

Jeśli jednak szukasz sprawdzonego partnera od reklamowania usług dentystycznych w sieci, który wie, jak promować gabinet dentystyczny w digitalu i w offline, napisz do nas. Wiemy, co zrobić, aby wydłużyć kolejki pacjentów do Twojej placówki medycznej. Od lat pracujemy z prywatnymi i publicznymi szpitalami, przychodniami i gabinetami lekarskimi. Na naszej stronie internetowej zobaczysz, co potrafimy i co udało się już osiągnąć dla tej branży.

Zespół marketerów z Dr. Target jest do Twojej dyspozycji od zaraz – do zobaczenia w internecie i u Ciebie w gabinecie!